3 401 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Göra en grusgång
Nu går jag på grusstorlekar så jag ä lite osäker på vad ditt gårdsgrus är för nått men ett 10-15 cm lager borde bli bra. duk under detta.
Ska du ha gräs brevid gången så sätt någon typ av kant annars kommer du att få rensa dig galen.
Ska du ha gräs brevid gången så sätt någon typ av kant annars kommer du att få rensa dig galen.
Det där med benämningar på grus är ju litet olika men när jag har stött på "gårdsgrus" i handeln så har det varit natursingel. Är det vad det handlar om kan det bli litet väl ostadigt att gå på ett 10 - 15 cm lager. Så jag skulle föreslå duk, 10 cm packad makadam 16-32 eller samkross 0-32 och där ovanpå 5 cm gårdsgrus.
Makadam eller samkross i bärlagret är väl närmast en smaksak i det här sammanhanget. Samkross är lättare att packa och blir därför litet stadigare. Makadam dränerar å andra sidan bättre och är mindre gästvänligt mot ogräs.
Makadam eller samkross i bärlagret är väl närmast en smaksak i det här sammanhanget. Samkross är lättare att packa och blir därför litet stadigare. Makadam dränerar å andra sidan bättre och är mindre gästvänligt mot ogräs.
Klicka här för att svara