Vi är ute efter 3-4 innedörrar i olika mått. Eftersom vi vill ha smala (ej bredare än 80cm) gamla spegeldörrar verkar det som utbudet är rätt skralt. Särskilt om man vill ha komplett med karm.

Då till frågan: Är det svårt att göra egna karmar om vi hittar passande dörrblad? Hur gör man? Finns det ngn bra lättillgänglig beskrivning?

Eller ännu hellre: Finns det ngn här på forumet, som dessutom bor i Småland, som har dörrar liggande? Såg i en annan tråd om byggnadsvårdsbutik rund Borås har jag för mig. Ngn som vet? Var i Qvarnarp utanför Eksjö i helgen. Där finns det många dörrar, BREDA dörrar...

Alternativet att köpa nya spegeldörrar känns inget vidare då vi redan har nga gamla i huset. Eller kan man göra nya dörrar antika? Gå lös med kedjor eller ngt ;)

Hallå Byggaren!

Det va precis vad jag ville höra ;D Ditt andra tips är nästan identiskt med min egna idé :D Men min sambo ratade den totalt, anslaget skulle inte hålla, karmstycket måste vara massivt. Ska visa honom detta imån. Vill inte ha dörrarna han hittat på Jem&Fix :P Tycker inte det borde va så svårt att få ihop en karm. Även en vanlig dödlig som är hyfsat händig borde väl klara detta?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.