1 275 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Goovvärme över/under armering?
Fördelen med överkant är snabbare reglering.
MEN jag tvivlar starkt på att den fördelen egentligen märks, den går säkert att mäta fram med bra utrustning och noggrannhet.
Men betongkakan leder värme så bra att jag tror den faktiska upplevelsen av snabbare reglering inte märks.
Andra fördelar med ÖK ..
Man kan göra all armering klar innan man lägger golvvärmen.
fler fördelar ...? Fyll på om ni kommer på någon.
Nackdelar med ÖK:
Mycket större risk att skada värmeslingorna under gjutningen.
Större risk att råka punktera slang när man bultar fast väggar och sånt.
Mindre böjradie och därmed svårare att få upp slangen bra till golvvärmefördelaren.
Enklast är nog att lägga värmeslangen direkt på cellplasten mha rörhållarskenor, innan armering.
Jag skulle lägga den i UK, men det finns de som tycker tvärtom, eller hur?
MEN jag tvivlar starkt på att den fördelen egentligen märks, den går säkert att mäta fram med bra utrustning och noggrannhet.
Men betongkakan leder värme så bra att jag tror den faktiska upplevelsen av snabbare reglering inte märks.
Andra fördelar med ÖK ..
Man kan göra all armering klar innan man lägger golvvärmen.
fler fördelar ...? Fyll på om ni kommer på någon.
Nackdelar med ÖK:
Mycket större risk att skada värmeslingorna under gjutningen.
Större risk att råka punktera slang när man bultar fast väggar och sånt.
Mindre böjradie och därmed svårare att få upp slangen bra till golvvärmefördelaren.
Enklast är nog att lägga värmeslangen direkt på cellplasten mha rörhållarskenor, innan armering.
Jag skulle lägga den i UK, men det finns de som tycker tvärtom, eller hur?
Produkter som diskuteras: "värmeslingorna"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden