Utanför badrummet sitter denna styggelse ovanför dörren, hur kan jag gömma den på ett säkert och snyggt sätt?

Infräsningen där transformatorn sitter är 15×7 cm.

• En transformator synlig i en öppning ovanför en dörr, monterad i en vägg med sladdar omkring, utanför ett badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Transformator infälld i väggen ovanför en dörr utanför badrummet, med synliga kablar och monteringshål.
    Skapa konto
Köp en vit plastskiva i passande storlek och skruva för.

T Thomas_Blekinge skrev:
Köp en vit plastskiva i passande storlek och skruva för.
Transformatorn sticker ut ca 1 cm utanför väggen så det behövs någon form av ram för att lösa det med skiva.

Får/bör man bygga in den eller är det lämpligare att hitta en lösning som gör att den är åtkomlig? Min tanke har varit att hitta en lämplig utanpåliggande kopplingsdosa och sätta allt i men svårt med måtten

Farstatjej90
Det enklaste är nog att du köper en dosa som är minst så stor som hålet men så nära som möjligt såklart sen anpassar hålet till dosan. Sen typ nån fog runt

Räcker om du skruva fast doslocket över transformatorn. Kolla biltemas kopplingdosor.

Tänker jag återkopplar på hur jag löste det, hittade ett tillräckligt stort doslock som jag kunde kapa på mitten och sätta på en egenbyggd "förhöjningsram", inte perfekt men bra mycket bättre än innan. Tack för idéer och förslag

• Ett hemmagjort doslock med förhöjningsram ovanför en öppning med synliga elledningar i olika färger, monterat på en vägg eller tak.
    Skapa konto
  • Ett doslock på väggen, kapat på mitten och monterat på en förhöjningsram, ovanför dörrkarmen i ett rum med ljus inredning.
    Skapa konto
  • Gilla
TobbeLenn och 2 till
  • Laddar…
Jag hade nog försökt få i en dostrafo i dosan, kopplat ihop slangarna i väggen där gamla trafon satt och gipsat över :),

• Gilla
Jhonnyo
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Jag hade nog försökt få i en dostrafo i dosan, kopplat ihop slangarna i väggen där gamla trafon satt och gipsat över :),
Hmm, jag är novis, men finns det dostrafo som kan trycka ut tillräckligt för att driva 8 halogenspottar eller behöver man samtidigt switcha över till LED?

Det vet jag inte, men du kommer ju förr eller senare att behöva gå över till LED ändå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.