Hej, har ett nysta som måste gömmas estetiskt snyggt. Söker efter en "kopp" för att dölja en hop kablar, bifogar bild för att ni kan se. Googlat mig trött då jag inte funnit något som passar. Tack på förhand

• Hoptrasslade kablar syns på en vägg, nära taket, mot en beige, randig panel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det, och vad är det till?

Purre
En närmare bild som man ser något på vore bra

Kabelkoppling mellan rummen...

• Kablar och kopplingar sticker ut från ett hål i en träpanel, del av kabelkoppling mellan rum.
    Skapa konto
  • Elektrisk kopplingsdosa på vägg med synliga kablar och kopplingar för rumsanslutning.
    Skapa konto
Purre Purre skrev:
Detta lock borde gå att använda och få plats med kablarna under.

[länk]
Tack för tips, problemet är att det finns inte utryme i väggen för att trycka in kablarna samt donen. Hade den varit lite djupare så hade det nog funkat. Jag behöver typ en "kopp" som jag kan fästa....Får väl bygga en liten "låda"....Eller en sån här kåpa:)

• Vit blindbricka med fäste visas på produktbild från webbutik, används för täckning av tak med utgångshål för kablar. Pris 34,95 kr.
    Skapa konto
En förhöjningsram för en eller två fack, till det ram och blindlock borde täcka grejorna tycker jag.

• Gilla
MrWoodmansson
  • Laddar…
MrWoodmansson MrWoodmansson skrev:
Hej, har ett nysta som måste gömmas estetiskt snyggt. Söker efter en "kopp" för att dölja en hop kablar, bifogar bild för att ni kan se. Googlat mig trött då jag inte funnit något som passar. Tack på förhand
Case closed, löste det med en "Blind celing cup" från Jula 49 kr målade i samma färg som panelen :-)

Tack alla för intresse

• Förpackning med en "Blind Ceiling Cup" från märket Anslut, synlig genom plasten, liggande på ett bord.
    Skapa konto
  • Blind ceiling cup på vitmålad panel, lösning på projekt.
    Skapa konto
  • Gilla
Testarn och 3 till
  • Laddar…
Hur fäster man den?

J john.h skrev:
Hur fäster man den?
Sitter ett metall spänne inunder kåpan som jag trädde i hålet. Skall sätta 2 st sido klossar framöver för att skruva fast kåpan. Men det blev faktiskt riktigt bra.

• Gilla
john.h
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.