snickarna byggde med spårade skivor på 600cc och plåtar det resulterade i 10kg ardex 8+9 15kg s48 och minerit vt skivor som kostade över 4000kr för 10m2
spårade skivor och en 22mm spån över allt eller bjälklagsskivor mellan reglarna, personligen tycker jag spårade skivor med plåtar i badrum är helt värdelöst pga kostnaden

cust3000 skrev:
Alldeles riktigt, Johan Gunverth borde kolla upp fakta innan han hävdar så bestämt.
Det finns förvisso legeringar som tål det bättre, men det är ingen bra mix.

Cust3000
Utvecklingsing. aluminium.
Hävdar? Jag har praktiskt erfarenhet. Våtfasen är som sagt mycket kort i sammanhanget, så när betongen har bränt färdigt och är pH-neutral finns inget alkaliskt som kan anfräta aluminiumen.

Varför ska man gissa sig fram? Ring Uponor och fråga dom. Och visst kan aluminium oxidera.

nino skrev:
snickarna byggde med spårade skivor på 600cc och plåtar det resulterade i 10kg ardex 8+9 15kg s48 och minerit vt skivor som kostade över 4000kr för 10m2
spårade skivor och en 22mm spån över allt eller bjälklagsskivor mellan reglarna, personligen tycker jag spårade skivor med plåtar i badrum är helt värdelöst pga kostnaden
Just det. 8+9 skulle man ha som primer på alu-plåtarna. Jag hade följt tillverkarna rekommendationer i detta fallet, det ska ligga i många år, o det är inte kul att vara utan garanti.

Ring Ardex och fråga istället, Uponor har 60cc och dubbla skivor, ringer du då BKR och frågar vilka skivor du ska ha får du inget svar, annat än att du ska fråga Uponor vilka skivor du ska ha.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.