1 590 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Golvvärmen
Om jag inte hört fel sak man altid ha värme på i badrum med golvvärme för att inte få fukt mm ?
Så nu på sommaren måste man väl höja ärmen för annars går ju inte värmen på då det är varmt inomhus ... eller har fel ?
Så nu på sommaren måste man väl höja ärmen för annars går ju inte värmen på då det är varmt inomhus ... eller har fel ?
Givetvis har du hört fel. Annars skulle ju alla utan golvvärme få svåra fuktproblem.
Det som kan hända är att man får så kallad omvänd fuktvandring om man har golvvärme och dåligt isolerad platta på mark, i synnerhet med dålig dränering. Då kan fukthalten i plattan höjas ordentligt om man slår av golvvärmen på våren, genom att man kan hamna i ett läge där marken under plattan är varmare än vad själva plattan är.
Klicka här för att svara