Du skall värma vattnet med en elpanna?

Dom som lever på att sälja golvvärme brukar säga att det är energisnålt med golvvärme tackvare att man kan sänka innetemperaturen någon grad ellet två.

Dom som lever på att sälja vanliga radiatorer menar att golvvärmen har lite större förluster som gör att det kostar mer än man kan spara. Dessutom sänker man ofta inte temperaturen vilket gör att totti så är det inte energisnålt.

Sanningen ligger antagligen någonstans mittemellan dessa "sanningar". Som jag ser det är halva tricket med golvvärme komforten, om det kostar några kronor mer eller inte är ointressant. Skillnaderna är inte jättestora iaf.

 
MathiasS skrev:
Sanningen ligger antagligen någonstans mittemellan dessa "sanningar". Som jag ser det är halva tricket med golvvärme komforten, om det kostar några kronor mer eller inte är ointressant. Skillnaderna är inte jättestora iaf.
Så sant, så sant!
Har man en gång haft golvvärme vill man aldrig tillbaka. Det är inget mindre än fantastiskt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.