Jag har hört att man inte får ha vattenburen golv värme på en övervåning....stämmer detta?

laina skrev:
....stämmer detta?
:o Nej! :D

laina skrev:
Jag har hört att man inte får ha vattenburen golv värme på en övervåning....stämmer detta?
Var har du hört detta? Måste få veta innan jag måste riva upp vår vattenburna golvvärme på 120 m2 på just övre plan :D

hähä...ja där får du lite att göra då :P har faktiskt hört det från en som jobbar med att bygga hus, men han visste inte om det bara gällde vid nybygge.... ::)

laina skrev:
hähä...ja där får du lite att göra då :P har faktiskt hört det från en som jobbar med att bygga hus, men han visste inte om det bara gällde vid nybygge.... ::)
Det gäller inte vid nybygge heller. ::)

laina skrev:
hähä...ja där får du lite att göra då   :P  har faktiskt hört det från en som jobbar med att bygga hus, men han visste inte om det bara gällde vid nybygge....  ::)
Skulle vara intressant att höra motiveringen?

Bra, då slipper jag oroa mig för det....Ska ta reda på verför han sa att de va så...ja lovar! :)

Bob_the_builder
Hehe, hur gick det med det där...?

Jag skulle kunna tänka mig att det rör sig om ett missförstånd eller en sammanblandning. Det är ganska många typhustillverkare som inte har med golvvärme i övre plan i sin standard - och vissa har det inte ens som tillval. Det blir nämligen ganska mycket dyrare (jämfört med merkostnaden i en gjuten platta) än radiatorer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.