Har funderat på att köra med vinylklick i min hall istället för att som tidigare tänkt lägga klinker. Har rivit bort den gamla plastmattan och underlaget är idag betongplattan helt enkelt.

Anledningen är väl delvis att kunna köra på själv istället för att hålla på med hantverkare, blir ju en helt annan prisbild och har sett några rätt snygga vinylklickgolv (Pergo främst har jag kikat på). Firman jag kontaktat tidigare ville ha 19000:- för golvvärme+förläggning+flytspackling+plattläggning för mina nästan 7kvm hallgolv. Då tillkommer ju klinkerskostnad utöver det. Känns lite väl saftigt tycker jag, vet inte hur rimligt det är eller inte dock...

Vinylgolv kostar ungefär samma per kvm som normala klinkers gör.

Tycker det är lite synd att gå miste om golvvärmen helt och hållet dock, då jag tror det kan vara fint att ha i höst/vinterrusk särskilt då jag planerar att skaffa en hund som lär dra in en del blöta när det beger sig. Alltid bra att ha hjälp där då.

Har jag ett golvvärmealternativ för vinylklicken, isf vad skulle ni köra på? Jag råkade nämligen se att de ska tåla viss golvvärme, vilket var förvånande för mig som inte kan nått om golv, trodde att golvvärme=används bara för klinker och stengolv..men så verkar inte fallet vara?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.