1 576 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Golvvärme till 0,2m2
Hej.
Framför köksspisen har vi ett eldstadsplan ca 0,6x0,3 som börjar kännas kallt nu på hösten
Det hade varit härligt med lite golvvärme där.
Elektrisk sådan hade ju varit bra, eftersom vattenburen är dyr (vi har ingen sådan i huset, så det blir shunt och hela härligheten) och blir bökig att dra fram.
Men, den minsta elektriska satsen jag hittar är på 0.8m2 och det verkar inte gå att kapa dem.
Någon hjälp till frusna fossingar ?
/ Hälsningar Fredrik
Framför köksspisen har vi ett eldstadsplan ca 0,6x0,3 som börjar kännas kallt nu på hösten
Det hade varit härligt med lite golvvärme där.
Elektrisk sådan hade ju varit bra, eftersom vattenburen är dyr (vi har ingen sådan i huset, så det blir shunt och hela härligheten) och blir bökig att dra fram.
Men, den minsta elektriska satsen jag hittar är på 0.8m2 och det verkar inte gå att kapa dem.
Någon hjälp till frusna fossingar ?
/ Hälsningar Fredrik
Jag vet inte om detta skulle fungera men det finns folie som är 43 cm bred och säljs på löpmeter.
https://www.ebeco.se/golvvarme/foil-kit
Kanske går det att använda bara någon dm av en löpmeter. Vet som sagt inte.
https://www.ebeco.se/golvvarme/foil-kit
Kanske går det att använda bara någon dm av en löpmeter. Vet som sagt inte.
Verktygstokig
· Sörmland
· 306 inlägg
Lägg dit en matta istället, vill du absolut ha elvärme https://golvvarmebutiken.se/Elektrisk-golvvaerme/Vaermemattor/Varmamattan-Smal.htm
Klicka här för att svara