2 452 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Golvvärme skivor
Vi skall ha "flytande" golv med vattenburen värme förlagd uppe på våran platta. Har nu kollat på Wirsbos isoleringsplattor avsedda för golvvärmeslingor 20mm.
Då dessa är väldigt dyra undrar jag nu om någon provat att tillverka egna liknande plattor genom att köpa T.ex sundolitts platta avsedd för att ha under parkettgolv vid flytande förläggning.
Nån som provat att fräsa egna spår för golvvärmeslinga som man sedan kan lägga alu-plåtarna samt slingan i??
Enligt Sundolitts kundtjänst skall det inte vara något problem att fräsa i cellplast. Tänkte använda Handöverfräs.
Enligt mina beräkningar samt lite eget arbete blir det ca en femtedel av priset jämfört med att köpa färdiga plattor.
låter inte detta intressant??
Då dessa är väldigt dyra undrar jag nu om någon provat att tillverka egna liknande plattor genom att köpa T.ex sundolitts platta avsedd för att ha under parkettgolv vid flytande förläggning.
Nån som provat att fräsa egna spår för golvvärmeslinga som man sedan kan lägga alu-plåtarna samt slingan i??
Enligt Sundolitts kundtjänst skall det inte vara något problem att fräsa i cellplast. Tänkte använda Handöverfräs.
Enligt mina beräkningar samt lite eget arbete blir det ca en femtedel av priset jämfört med att köpa färdiga plattor.
låter inte detta intressant??
Kör hårt. Jag har själv den tanken då jag så småningom ska installera golvvärme. Jag tänkte i och för sig fräsa ner det i 22 mm golvspånskiva. Behöver ingen isolering eftersom det är på övervåningen. Spillvärmen som går ner under "rinner upp" igen via trapphuset.
Gör som MathiasS säger, återkom med hur det gick.
Gör som MathiasS säger, återkom med hur det gick.
Klicka här för att svara