Ska lägga golvvärme i gamla hallen och i nya farstun som nu är inbyggd.
Är det ok att lägga 22x70 glespanel och golvvärme. Sedan ett övergolv på det. I farstun blir det spårad cellplast, primer och klinker.
Om jag lägger glespanel direkt på befintligt golv kommer det att bli en höjdskillnad mot köket på ca 20mm.
Hade ni rivit upp befintliga golvet, lagt glespanel, rör och sedan nytt golv? Blir ju en hel det extra jobb men kanske det är värt?

Det befintliga golvet är inte heller helt i nivå och knarrar en hel del.
 
  • Renoverad hall i byggfas, med dörr och fönster, stövlar och skor på golvet, samt verktyg och växtkrukor i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt trägolv i en hall under renovering; planen är att lägga golvvärme, glespanel och övergolv för att åtgärda ojämnheter och knarr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.