Hej, har nyligen flyttat till ett tvåplanshus med suterräng som det är en del fix på. Tidigare ägare har rivit ut allt uppreglat golv i källare och lagt klinkers, med golvvärme i tre sovrum som är kopplat till nydragen bergvärme. När vi flyttade in så luktade det unk i hela källaren, men lukten försvann när jag slog av golvvärmen.
Min fråga är varför luktar det när golvvärmen är på? (Varm sommartid).