Hej,

Elektrikerna la golvvärme i min toalett och för mig ser det konstigt ut att dom la slingan där fixturen för inbyggda toaletten ska vara.

Dom har även lagt golvvärme runt avloppet till handfatet. Ska det se ut såhär?

• Golvvärmeslinga installerad i ett badrum, med slingan placerad vid inbyggd toalettfixtur och runt avloppet för handfatet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Myresjöhuset
  • Laddar…
Ser inget fel i det. Lite avstånd till golvbrunnen, bra då torkar den inte ut så lätt och luktar. Men där emot vid toan, inte riktigt bra i mina ögon. Limmar dom toan går det bra, men skruvas den och oturen är framme så kan det borrar i kabeln. Var är röret/slangen för termostaten i golvet, den ska ligga mellan två slingor, annars ger den fel värde på värmen. Framför allt ska givaren kunna dras ut och ny petas ner om det bir fel på den. Finns dom ( icke yrkesmän ) som spacklar in givaren och då är det kört att byta.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
J jonaserik skrev:
Limmar dom toan går det bra, men skruvas den och oturen är framme så kan det borrar i kabeln.
Jag tror det är en vägghängd toa eftersom TS skriver om en fixtur.

J jonaserik skrev:
Var är röret/slangen för termostaten i golvet, den ska ligga mellan två slingor, annars ger den fel värde på värmen.
Golv med synliga vita rör eller slangar i en slingrande formation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rör/slang ser ut att finnas.

Demmpa Demmpa skrev:
[bild]
Rör/slang ser ut att finnas.
Jepp ser det. Hoppas bara att det inte är en skarp böj på slangen, vid utgång till golvet. Så givaren fastnar i böjen. Annars som jag skrev ser det bra ut.

Tack för alla svar! Slang finns och allt ser bra ut annars. Fixturen till toalett sätter man fast i väggen bara så det blir inga problem med golvvärmen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.