4 202 läst ·
44 svar
4k läst
44 svar
Golvvärme i krypgrund
Produkter som diskuteras: "sorptionsavfukarna"
Adsorptionsavfuktare
En adsorptionsavfuktare fungerar så att den suger in fuktig luft och leder den genom en roterande rotor med ett fuktadsorberande material (t.ex. kiselgel). När luften passerar binds fukten till materialets yta. En separat luftström värmer sedan
Läs mer
Jag tror det räcker eller ett vanligt backspjäll.
typ
https://www.k-rauta.se/produkt/back...MIq9iop5rA4gIVCsKyCh068wbtEAQYBCABEgJ6wPD_BwE
typ
https://www.k-rauta.se/produkt/back...MIq9iop5rA4gIVCsKyCh068wbtEAQYBCABEgJ6wPD_BwE
Jo, om du ska få in luft i grunden så måste den också kunna komma ut. Rent tekniskt är det bättre att suga ut luft med fläkten och låta ny luft dras in på motsatt sida via en ventil/ventiler. Då finns det ingen risk att det blir övertryck så att luften pyser ut på fel ställen.D Derbyboy skrev:
Det borde inte vara så svårt. Bara vända dom åt rätt håll...
Problemet är att dom där spjällen är ganska känsliga eftersom dom ska öppna vid luftflöde utan att bromsa för mycket, så dom brukar inte hålla tätt om det blåser lite.
Problemet är att dom där spjällen är ganska känsliga eftersom dom ska öppna vid luftflöde utan att bromsa för mycket, så dom brukar inte hålla tätt om det blåser lite.
Hittade en bra formel:
Formula for calculating absolute humidity
In the formula below, temperature (T) is expressed in degrees Celsius, relative humidity (rh) is expressed in %, and e is the base of natural logarithms 2.71828 [raised to the power of the contents of the square brackets]:
Absolute Humidity (grams/m3) =
6.112 × e^[(17.67 × T)/(T+243.5)] × rh × 18.02
(273.15+T) × 100 × 0.08314
Formula for calculating absolute humidity
In the formula below, temperature (T) is expressed in degrees Celsius, relative humidity (rh) is expressed in %, and e is the base of natural logarithms 2.71828 [raised to the power of the contents of the square brackets]:
Absolute Humidity (grams/m3) =
6.112 × e^[(17.67 × T)/(T+243.5)] × rh × 18.02
(273.15+T) × 100 × 0.08314
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Har bara berg under mitt hus med.
Vattnet följde berget in under huset och blev stående.
Efter jag plasta under huset så försvann fukten under huset.
Satte även in en sorbtionsavfuktare dom säkerhet den går nästan aldrig
Vattnet följde berget in under huset och blev stående.
Efter jag plasta under huset så försvann fukten under huset.
Satte även in en sorbtionsavfuktare dom säkerhet den går nästan aldrig
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden