604 läst ·
3 svar
604 läst
3 svar
Kan man använda badrummet trots att golvvärme saknas?
Vi har fått ok från rörmokaren att börja duscha i badrummet. All el är indragen typ lampor eluttag går att använda men golvvärmen är inte startad eftersom dom ska byta elcentral då ville elektrikern sätta igång värmen i samband med det. Det sla också in nån till jordfelsbrytare. Badrummet är alltså rätt kallt. Vi duschade ikväll men sen kom jag att tänka på om det var så klokt då ingen värme är igång?
Det är antagligen ingen fara sålänge det inte dörren stängs till efter användning, låt dörren stå öppen efteråt eller om du har en fläkt som är igång. Sen avdunstar vattnet rätt långsamt utan golvvärmen, så det kan ju vara bra att dra en skrapa på golvet och dra ner majoriteten av vattnet i brunnen. Har själv ingen värme i mitt badrum utom handdukstorken, och bara ventilation med självdrag.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Vi har en paxfläkt som surrar lite då och då.H HeyJon skrev:Det är antagligen ingen fara sålänge det inte dörren stängs till efter användning, låt dörren stå öppen efteråt eller om du har en fläkt som är igång. Sen avdunstar vattnet rätt långsamt utan golvvärmen, så det kan ju vara bra att dra en skrapa på golvet och dra ner majoriteten av vattnet i brunnen. Har själv ingen värme i mitt badrum utom handdukstorken, och bara ventilation med självdrag.
Det är på inga sätt nödvändigt med golvvärme i våtutrymmen, självklart kan du använda badrummet även om inte golvvärmen är påslagen.
Golvvärmen ger absolut ökad komfort och ser till att golvet torkar fortare, men nödvändigt är det absolut inte.
Detta givetvis förutsatt att värmen och ventilation fungerar i huset generellt.
Golvvärmen ger absolut ökad komfort och ser till att golvet torkar fortare, men nödvändigt är det absolut inte.
Detta givetvis förutsatt att värmen och ventilation fungerar i huset generellt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden