2 226 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Golvvärme i badrum= kallt?
Vi har ett nytt hus med golvvärme i hela nedre våningen. Nu visar det sig att i badrummet på nedre plan blir inte golvet varmare än 15-16 grader vilket gör att hela badrummet är svinkallt. Detta tycker husföretaget att vi skall acceptera för stengolv är alltid kallt.
Konstigt är att på andra sidan väggen, i hallen, har vi också stengolv men det är betydligt varmare. På övervåningen där vi bara har golvvärme i badrummet och toaletten är det behagligt varmt, och stengolv.
Skall det vara så? Någon som vet?
Konstigt är att på andra sidan väggen, i hallen, har vi också stengolv men det är betydligt varmare. På övervåningen där vi bara har golvvärme i badrummet och toaletten är det behagligt varmt, och stengolv.
Skall det vara så? Någon som vet?
Hej ! Detta kan ha flera orsaker . Känn på fördelaren,om värme går ut på golvslingan till badrummet,om den e kall kan styrdonet fastnat. Skruva bort donet i så fall. Funkar cirkulationspumpen ? Slingorna kan vara för långa , om dom kommer från ett annat rum. Varje rum bör ha en egen slinga. Läs av meter siffrona på slangarna,på matning o returen,så ser du hur långa slangarna är. Bör inte vara över 50 -60 meter.Hur kommer det att bli på sommaren ? En el slinga lägger en del i som back upp.
Klicka här för att svara