Hej!
-Hur kan jag felsöka varför ingen värme kommer ut till hall / badrum i golvvärmen?
-Termostaten i badrummet går att snurra på och börjar lysa grönt efter ca 17 grader (har inställt på 22 grader på nibe f750)
-motionerar man ställdonen genom att trycka upp och ner piggen vid den röda pilen?
-bör jag lufta systemet och isåfall hur?
Med vänlig hälsning, Alex
-Hur kan jag felsöka varför ingen värme kommer ut till hall / badrum i golvvärmen?
-Termostaten i badrummet går att snurra på och börjar lysa grönt efter ca 17 grader (har inställt på 22 grader på nibe f750)
-motionerar man ställdonen genom att trycka upp och ner piggen vid den röda pilen?
-bör jag lufta systemet och isåfall hur?
Med vänlig hälsning, Alex
Det hoppas jag verkligen inte. Men har ingen aning. Efter att ha läst på Nibes hemsida om funktionen så ska det inte påverka.
Med den stora difftemperaturen så kommer vissa delar av golvet att kännas (för)varmt medan andra delar kommer kännas iskalla.
Golvvärme kräver högt flöde på cirkulationspumpen. Troligen står cirkulationspumpen på auto.
Med den stora difftemperaturen så kommer vissa delar av golvet att kännas (för)varmt medan andra delar kommer kännas iskalla.
Golvvärme kräver högt flöde på cirkulationspumpen. Troligen står cirkulationspumpen på auto.
Det bör stå i manualen hur man ändrar hastigheten på cirkulationspumpen,
https://www.nibe.eu/sv-se/support/manualer-och-dokument
https://assetstore.nibe.se/hcms/v2....andbok_Frånluftsvärmepumpar_F750_531385-2.pdf
https://assetstore.nibe.se/hcms/v2....andbok_Frånluftsvärmepumpar_F750_431833-1.pdf
https://www.nibe.eu/sv-se/support/manualer-och-dokument
https://assetstore.nibe.se/hcms/v2....andbok_Frånluftsvärmepumpar_F750_531385-2.pdf
https://assetstore.nibe.se/hcms/v2....andbok_Frånluftsvärmepumpar_F750_431833-1.pdf
Är det där du menar? Hur kan jag se vad den står i nu?J jonaserik skrev:
ser inte hur / vart jag ska ändra det du skriver.J jonaserik skrev:
Noterar att jag BT6 höjs snabbt nu när jag stängde av SPA? Är det den som jag vill ska öka?
Klicka här för att svara







