Hej!
Får inte ut värme till mitt badrum på övervåningen.
Har luftat
Har ”motionerat” ventilen och den fungerar
Har tagit bort hatten så den är på max
Testat att stänga alla andra ventiler utan den till badrummet.
Höjt cirkulationspumpen till max.
Några tips på fler åtgärder?
Har ringat in en slang som jag tycker ser konstig ut. Till och retur verkar vara ihopkopplade. Ska det vara så?
Har luftat
Har ringat in en slang som jag tycker ser konstig ut. Till och retur verkar vara ihopkopplade. Ska det vara så?
Ja, det är väl för om alla ställdon är stänga...då går cirkulera vattnet därigenom...Mbjorkq skrev:
Hej!
Har luftat
Förslagsvis stänger du övriga ställdon och ser om det blir.någon skillnad (efter ett antal timmar).
Hur stängde du flödet till de olika slingorna? Var det genom att vrida ner termostaterna eller var det genom att skruva på de röda vreden på övre fördelaren?Mbjorkq skrev:
Stängde du även av flödet genom den andra fördelaren (markplanet?)
Hade du även bypassen stängd?
Vilken difftemperatur är det mellan framledning & retur, dels totalt vid "pannan", dels vid varje fördelare?
Har du fått hyfsat mycket luft i slingan behöver man blåsa igenom slingan ordentligt med högt flöde. Då räcker oftast inte pumpen på värmesystemet till. Du bör ta sit en installatör i så fall som fixar det.
Stämmer in, jag hade det problemet när jag byggde golvvärmeslingor underifrån, stod och tryckte med vattenslangen förvånansvärt länge och det kom ändå ut luft.F Freddan-70 skrev:
Tack för tipset. Har haft en VVS are här som luftat och ”kört” igenom fram och tillbaka och det hjälpte inte. Kanske får prova en annan firma och se om dom löser det.J jhall skrev:
Klicka här för att svara