1 520 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Golvvärme eller inte på ovanvåning?
Hej,
har en fråga till er som har badrum på ovanvåningen med klinkers på golvet och ingen golvvärme (och andra som har åsikter i frågan). Är det värt att lägga ca 17000:- som det skulle kosta i vårt fall att lägga in elburen golvvärme? Vi kommer att ha kvar radiatorer oavsett.
Där vi bor just nu är det inte golvärme i badrummet uppe och det upplever vi inte som att golvet är kallt, men det ligger plastmatta i det badrummet. Blir det mycket kallare när man har klinkers?
Hälsningar
Malin
har en fråga till er som har badrum på ovanvåningen med klinkers på golvet och ingen golvvärme (och andra som har åsikter i frågan). Är det värt att lägga ca 17000:- som det skulle kosta i vårt fall att lägga in elburen golvvärme? Vi kommer att ha kvar radiatorer oavsett.
Där vi bor just nu är det inte golvärme i badrummet uppe och det upplever vi inte som att golvet är kallt, men det ligger plastmatta i det badrummet. Blir det mycket kallare när man har klinkers?
Hälsningar
Malin
Klinker upplevs som kallt om man inte har golvvärme. Jag bor själv på 2:a våningen i ett flervåningshus och stänger inte gärna av den, oavsett årstid.
17000:- låter lite väl tilltaget. Vad ingår i den summan som är rena extrakostnader jämfört med ett golv utan värme?
17000:- låter lite väl tilltaget. Vad ingår i den summan som är rena extrakostnader jämfört med ett golv utan värme?
Tack för svaret!
Vi har inte fått spec på exakt vad som ingår i de 17000:-, det är endast specat som "komfortvärme". Vi har köpt hus som Skanska ska bygga, och har få möjligheter att förhandla om dessa priser. Men jag undrar också vad som är så dyrt (och tänker kolla detta med säljaren också...)
Vi har inte fått spec på exakt vad som ingår i de 17000:-, det är endast specat som "komfortvärme". Vi har köpt hus som Skanska ska bygga, och har få möjligheter att förhandla om dessa priser. Men jag undrar också vad som är så dyrt (och tänker kolla detta med säljaren också...)
Det var j*vlaremig de dyraste golvslingorna jag hört talas om... =) - Köp slingorna själv och muta elektrikern och golvläggaren på plats... blir inget direkt merjobb om man ordnar det från början..bramal skrev:
MVH: Marcus
Klicka här för att svara