Överväg att lägga Vinylclick istället, hall och kök kan båda utsättas för onormalt mycket fukt och kan även behöva extra kraftig rengöring ibland vilket också innebär extra fukt.
Kommer det in fukt i skarven kan det gå snabbt för att det översta lagret på golvet att släppa, i huset jag köpte saknades flera millimeter "slityta" runt vissa av skarvarna i hallen.
Har sett att Berry Alloc som säljer ett "100% vattentåligt golv" men dom säljer även en tub med fuktskydd som är till för att skydda skarvar för det är bara finischen/det man ser som är vattentåligt.
Jag köpte en pall med Tarkett StarfloorClick55 och la det i hela huset. 100% vattentåligt på riktigt, mjukt och tyst att gå på, slitstarkt, tål starkare rengöringsmedel om det skulle behövas och kan våttorkas på riktigt.
Kan man hitta en rea någonstans så att det blir billigare i en annan butik än Bauhaus så kan man använda deras prisgaranti och få ytterligare 12% rabatt på den redan existerande rean. Jag sparade över 10,000kr på det sättet jämfört med ordinarie pris.
Verkar som att dom gjort en ny serie och att detta är nya namnet
https://proffs.tarkett.se/sv_SE/kollektion-C000773-id-inspiration-click-solid-55