Hej
Jag planerar bygge i rustik stil med t.ex. vit puts på innerväggarna, synliga träbjälkar och breda plankor i taket och lite annat smått och gott, och då känns ju golv av teracotta eller golvtegel helt rätt, jag har t.ex. sett en del på
http://shop.qvesarum.se.
Frågan är då hur OK detta är i t.ex. kök och entre' ? Riskerar de s.a.s. att suga åt sig rödbetsspadet och missfärgas även om de ytbehandlas som de skall ? Någon som har erfarenhet ?
mvh
Magnus