955 läst ·
3 svar
955 läst
3 svar
Golvspån
Håller på att lägga golvspån och då det är första gången så har jag kollat beskrivningar och filmer på internet...
I alla filmer ser det sjukt lätt ut att lägga ihop en ny skiva med den gamla och dom ser ut att göra det ganska enkelt med handkraft, jag däremot drar ihop dom allt jag kan med handkraft och därefter måste jag slå med hammare för att få ihop dom sista ~5mm.
Skall det gå betydligt lättare än vad det gör för mig? Jag har ingen chans utan hammare...
I alla filmer ser det sjukt lätt ut att lägga ihop en ny skiva med den gamla och dom ser ut att göra det ganska enkelt med handkraft, jag däremot drar ihop dom allt jag kan med handkraft och därefter måste jag slå med hammare för att få ihop dom sista ~5mm.
Skall det gå betydligt lättare än vad det gör för mig? Jag har ingen chans utan hammare...
Det låter nästan som att det är något problem med skivorna då. Har själv aldrig haft problem med golvspånskivor men kan tänka mig några olika anledningar till att det blir problem som inte beror på skivorna i sig. Ojämnt bjälklag så att föregående rads skiva böjs, skruvat för nära kanten på föregående rad, limrester som torkat eller spånrester som ligger i noten.
Om du måste slå ihop skivorna är något fel.
Om du måste slå ihop skivorna är något fel.
Ja, du har nog rätt. Det är nog att dom har svält då dom har legat lite för fuktigt.
Redigerat:
Klicka här för att svara