Hej,

Jag planerar att lägga en platonmatta (byggmaxkopia) på ett källargolv för att sedan lägga klickgolv. Dock rekommenderas ett klickgolv på minst 12 mm vilket jag antar beror på att platonmattan måste tyngas ner. Klickgolv >= 12mm är ganska dyrt och jag funderar på att istället lägga en golvskiva för tyngd och sedan ett tunnare klickgolv. Om mitt antagande om tyngd är rätt så behöver det inte ens vara en skiva. Min snickare rekommenderade golvspånskiva men jag funderar på golvgips eller kanske tom någon slags matta. Har ni några rekommendationer/erfarenheter?

Det handlar inte bara om tyngd utan om "stuns" också. Ett väldigt tunt klickgolv med endast platon under kan nog upplevas som svampigt. Golvspån ger både tyngd och stabilitet

S Stuff skrev:
Det handlar inte bara om tyngd utan om "stuns" också. Ett väldigt tunt klickgolv med endast platon under kan nog upplevas som svampigt. Golvspån ger både tyngd och stabilitet
Tack,
Men andra lösningar är inte att rekommendera? Som tex golvgips som kostar hälften som spån

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.