Har lagat putsen bakom platonmattan där den lossnat. Det är en liten bit ovanför fjärrvärmerören som vad jag tänker inte gör någon egentlig skillnad för fuktskydd, så känns mest estetiskt. Det är tidigare spikat och skruvat direkt in i putsen, gamla spikar sitter kvar i mattan. Känns nästan enklast att ta birt spikarna o limma fast kanten, är det ok eller missar jag nåt?

• IMG_20260728_184702.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Frerider Frerider skrev:
Kantlisten är ju meningen att man ska putsa emot så att det blir tätt.

[länk]
Ja, såg också det. Nu tror jag att det tyvärr inte där gjort så runt resten av huset, spikarna känns för korta för att gå in i själva murstenen bakom. Så tänkte jag gör ungefär samma

S Sigward skrev:
Ja, såg också det. Nu tror jag att det tyvärr inte där gjort så runt resten av huset, spikarna känns för korta för att gå in i själva murstenen bakom. Så tänkte jag gör ungefär samma
Vet ju inte hur det ser ut hos dig men oftast är det ganska viktigt att det blir tätt för att fukt och annat ska tränga in emellan..

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Vet ju inte hur det ser ut hos dig men oftast är det ganska viktigt att det blir tätt för att fukt och annat ska tränga in emellan..
Jo det är rätt tätt runt om runt resten av kåken ä, men här nedanför är hela mattan borttagen utan membran och så för fjärrvärmerören. Så det känns mest estetiskt detta

Anslutningen i överkant är inte bara estetisk, utan den är viktig för att inte fukt och organiskt material ska komma emellan.

Frerider Frerider skrev:
Anslutningen i överkant är inte bara estetisk, utan den är viktig för att inte fukt och organiskt material ska komma emellan.
Ja, men nu är det bara matta ner cirka 30 cm, sen tar den slut för fjärrvärmen går in där. Så just där är det nog så

• Gilla
Frerider
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.