Hej!
Jag har ett problem, vet inte hur jag ska lösa den stora springan vid tröskeln.
Min far pratade om någon latexfog, men i mina öron låter det lite budget.
Hur löser jag detta.
Mvh John

• 20120807_193225.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20120807_193232.jpg
    Skapa konto
  • 20120807_193300.jpg
    Skapa konto
Med en hel tröskel.

Något tips på hur jag sågar till den i ändarna, har en fattig sticksåg.
Gör man en mall innan ?

Jag hade kapat ur karmen så man kan skjuta in en hel tröskel där.

Om jag ska kapa ur för att kunna skjuta in tröskeln, så behöver jag väl något kul verktyg ?

Den tröskeln från byggmax liknar min väldigt mycket, en sån lär det bli.

ullberg
Jag tycker karmen ser ganska modern ut och i så fall passar väl en vanlig tröskelplatta (som är ursågad för karmen och håller rätt mått, återigen givet att det är en hyggligt modern karm).

Man kan köra med en egen tröskelplatta, lättast är nog att ta en spillbit av denna, lägga på plats och lägga en fogsvans (ännu hellre en japansåg) och såga i karmen.

Ett tredje alternativ är att komplettera med en smyglist, om man kan få det att möta befintlig tröskel snyggt.

/U

Det var många bra förslag.
Det bästa alternativet är nog den som är färdig sågad för karmen, bara hoppas någon passar :)

ullberg
Jag tror du har stora chanser att hitta en passande tröskelplatta.

De mått du behöver ta med dig är som sagt bredd och tjocklek på karmen. Bredden mäts i modulmått, i princip hur stort hål man behöver ta i väggen. Lättast är att mäta dörrbladets bredd, bör vara 625, 725 825 el. möjligtvis 925 mm, motsvarande 7, 8, 9 resp 10 modul (hålmåttet i dm).

Tjockleken på karmen (väggen) mäts i mm, mät karmen utan foder. Vanliga mått (det du kommer hitta i handeln) är 70, 95 el. 110 mm (när uag sålde dessa prylar var det inte exakt dessa mått, men jag tror man nu för tiden avrundar till dessa mått).

Spara kvittot så du kan lämna tillbaka (om du orkar när det gäller någon hundralapp)

/U

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.