johanfl skrev:
Jamen det är ju inte jag som skall övetyga dig Race ;)
Jag vill ju få råd om dena är att föredra över det andra.
He, he fast jag menade mer som så, att jag nu har blivit övertygad om att du ska flyta, på grund av det senaste som framkommit om de rådande omständigheterna i ditt fall. :)

pbengtsson skrev:
Är det bara för värmeledningsförmågan så spelar det ingen roll, det blir varmt och gott ändå anser jag.
Det som kan skilja är hur snabbt man kan reglera värmen, kan inte tänka mig att det skiljer något nämnvärt och ett rätt inställt system krävs det knappt innegivare.

Min golvvärme gick igång igår och både parkett och klinker är varma idag, och då ligger parketten på golvspån med slangen under. Så jag tycker det inte är någon praktisk skillnad.

Det som avgör är det rent praktiska anser jag, vad kostar det, arbetsinstats m.m, och med tanke på skruvskallarna så kanske inte fixet/limmet till gipsskivorna tar upp skillnaden.

Jag häftade mina plåtar så drabbades inte av problemet med skruvskallar. Röstar på att flyta, det går ganska fort även om det är dyrt, se bara till att golvet är 100% tätt. Du slipper också risken att skruva i ett rör medan du fixerar gipsen under limningen (nu vet jag inte om man behöver skruva gipsen temporärt, har för mig det)
Hej!

Du verkar kunnig inom detta :) Vet du om det är ok enligt BKR's regler att lägga gips på golvvvärmen ( alltså spån, aluminium, pexrör) i ett badrum? och sen lägga klinkers? Eller måste man flytspackla i ett sådant utrymme?

Det är inte ok att ha golvgips i zon 1. Sen måste man ju ändå flyta ett fall så det finns ingen anledning att ha gips i badrum (eller nån annan stans heller enligt min åsikt).

Laijsa skrev:
Hej!

Du verkar kunnig inom detta :) Vet du om det är ok enligt BKR's regler att lägga gips på golvvvärmen ( alltså spån, aluminium, pexrör) i ett badrum? och sen lägga klinkers? Eller måste man flytspackla i ett sådant utrymme?
Har tyävrr ingen koll på detta, men Stefan N har.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.