Några frågor kring underlag för klinkers i ett 30kvm uterum.
Om ni fick välja fritt, hade ni föredragit att hellimma och (skruva?) golvgips på spånskivor eller flytsplacklat på spånskivorna?
Är det något av alternativen som är att föredra, som kanske blir mer stumt?

Vad gäller flytspackel på 30kvm, är det inte lätt hänt att det kan bli olika höga nivåer om man inte hinner blanda och raka ut i tillräckligt jämn takt? Tänker att det kanske är 15mm på en stor yta men 10mm här och där, och då blir det inte samma hållfasthet. 13mm gips blir ju lika precis överallt.

limma gipset med tex Ardex S48, då ska det inte skruvas.
Men du ska inte ha någon golvvärme?

Det blir som på bilden, med 28x120 glespanel, men jag kommer ev. ha 18mm golvspån istället för 22mm.

• Sektionsvy av ett golv med glespanel, isolering, golvbalkar och integrerad golvvärme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det klart med glesen redan?
Jag hade nog hellre lagt 22mm golvspån direkt på reglarna, lagt slangen i hållare, spacklat så det täcker rören och lite till, primer och smältlimmat fast 2.5mm armering, sen spacklat 13mm och ev toppat med ett lager lättflytande spackel så det blir helt plant kanske 8-10mm

Man kan lägga armeringen i botten, slang och sen spackla rörtjocklek plus 13mm i ett svep om man vill (och kan)
Egentligen ska det väl inte vara rörtjocklek utan till strax över rören så plus kanske 5-10mm

Tack för svar! :)
Dock är glasen redan skruvad och jag tror inte jag kommer skruva bort den och ändra nu, så läget är som det är..
Nu ska plåtarna läggas i och slangen därefter s jag funderar på vad som blir bäst ovan golvspånskivorna.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.