Idag märkte vi att golvet börjat bukta upp framför kylskåpet. Det syns nog inte riktigt på bild men känns tydligt och är synligt för ögat.
Min sambo menade att hon såg vatten i skarven när hon tryckte på golvskivorna.
Är det jättelika? Hur gör man vidare? Ringer försäkringen? Kontaktar föreningen elelr hantverkare? Det är en bostadsrätt.
Är det jättelika? Hur gör man vidare? Ringer försäkringen? Kontaktar föreningen elelr hantverkare? Det är en bostadsrätt.
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 878 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 878 inlägg
Det första att göra är att dra ut kylen för att få en överblick över vad som hänt. När du vet det är det dags att kontakta alla de tre du nämner.M Mackattacken skrev:Idag märkte vi att golvet börjat bukta upp framför kylskåpet. Det syns nog inte riktigt på bild men känns tydligt och är synligt för ögat.
Hantverkare bedömer vad som behöver göras och gör det.
Försäkringsbolaget bedömer om de betalar ut någon ersättning.
Brf gör sannolikt inget så länge skadan är begränsad till din bostad, men om det är en omfattande skada som drabbat mer än din lägenhet är det en annan sak.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 140 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 140 inlägg
Jag skulle vänta med att kontakta någon hantverkare eftersom försäkringsbolag, framför allt föreningens, kan ha kontakt med särskilda företag för fuktkontroll och utrivning. Normalt är det nog föreningens försäkringsbolag som river ut och torkar om man kan befara att det finns vatten i bjälklag/betongvalv och det låter det ju som här i och med att det kommer upp vatten mellan plattorna.
Däremot är det viktigt att ni ser till att vattenläckaget uppgör snarast.
Däremot är det viktigt att ni ser till att vattenläckaget uppgör snarast.
Klicka här för att svara