Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Har börjat bygga nya golvet.
Börjar med att riva ur mesta av isoleringen så att jag kommer åt att arbeta. Sedan startar jag med att förstärka golvåsarna som ska bära kortlingar med cc300 mm. 45x45 reglar limmas längsmed golvåsen. Sedan kapas och skruvas kortlingar fast 45x95 med cc300. Mycket skruvande blir det. En del ställen visar det sig att jag har satt regeln på 90 mm från topp så jag får göra små urtag på 5 mm. så att kortlingen inte sticker upp.

När detta är klart ska isoleringen tillbaka, det som går att återanvända...och tillsätt nytt där det behövs.

Golvbrunn ska ju inte glömmas...vilket betyder regla upp där den ska sitta kapa röret så att höjden blir i nåvå med golvet(inklusive flytspackel m.m.Så det gäller att använda rätt distanser till purus plattan som brunnen fäster i. Jag använder 13 mm för det inkluderar i mitt fall armering, elgolvvärme och spackel så att det blir korekta fall.

Planerar att ha ca 28 mm. vid väggen längstbort och sedan fall 1:100-150cm till badkarskanten. Där blir det brantare 1:50 cm. Höjden kommer indikeras av skruv som jag sätter med skallen på rätt höjd och sedan vattenpass med distans så att det ligger i våg. Sedan är det bara att ha på spacklet och hoppas på det bästa..dvs hoppa i gummistövlarna och justera massan tills det börjar bli trögt...

Här kommer bilder....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.