Är av skiftande kvalité och årgång. Dels finns flera kilsågade kraftiga plankgolv med riktigt breda springor i, fernissade antar jag, hur sköter jag dessa? Dels finns ett relativt nylagt grangolv som är lackat högblankt. Vi får väl se vad vi gör åt det så småningom, just nu får det vara så (vi köpte torpet i våras). I hallen ett gammalt smutsigt trägolv, med spikad (!) linoliummatta på, den åker ut till helgen! Och så köket; en plastmatta med trägolv under. I köket finns dessutom, under plastmattan, en lucka ner till en matkällare som man inte kommer åt utan att ta bort plastmattan.Torpet är byggt 1909 på torpargrund.

Till saken; Är det möjligt att skapa skurgolv av det smutsiga hallgolvet?? Och, limmet som plastmattan är fäst med, hur får jag bort det för att göra ett skurgolv i köket? Troligen har det varit ett sådant, med tanke på källarluckan. Och så springorna i plankgolven, rekommenderar ni att vi nåtar golven, eller plockar upp plankorna för att "skjuta" ihop dem och sedan skarva i vid ena väggen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.