1 539 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Golvbrunn side-by-side
Jag läste någonstans här på forumet att många side-by-side med ismaskin levereras med 8-10 meter vattenrör!
Jag hade iskallt (roligt yens...) räknat med att behöva dra vatten och avlopp till stället där jag har kylen för att dels dra vatten fram till kanten på maskinen, och dels fixa en golvbrunn ifall ismaskinen skulle få tokspel. Är detta grym overkill? Ni andra med side-by-side, har ni golvbrunnar under maskinerna?
Jag hade iskallt (roligt yens...) räknat med att behöva dra vatten och avlopp till stället där jag har kylen för att dels dra vatten fram till kanten på maskinen, och dels fixa en golvbrunn ifall ismaskinen skulle få tokspel. Är detta grym overkill? Ni andra med side-by-side, har ni golvbrunnar under maskinerna?
Har inte side by side själv men gissar att sätter du golvbrunn i köket så klassas det nog som våtutrymme och då krävs det (Hur konsitgt det än låter) fuktspärr i hela utrymmet och då faller ju div normala golvbeläggningar mm.
Fördelen är att det är en platta på mark, och där är ju inte experterna överens om ifall man ska ha en heltäckande fuktspärr på golv eller inte, så jag kan nog "komma runt det" på det sättet... Men frågan kvarstår, behöver man en golvbrunn under side-by-siden?
Klicka här för att svara