8 046 läst ·
51 svar
8k läst
51 svar
Golvbrunn rak med platta
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det är ju aldrig fel och ingen stor kostnad i sammanhanget...D Derbyboy skrev:
Precis som folk sätter OSB istället för godkänd plywood på 15mm när det skiljer typ 1000-2000kr på ett helt badrum...
I min värld helt obegripligt
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Du får förtäta helt enkelt. Åtminstone vid brunnen, men det skadar inte att ha CC30 i hela badrummet tycker jag - det är ofta ganska mycket vikt med flytspackel, klinker osv.D Derbyboy skrev:
Var rädd för att mina golvreglar skulle vara för klena för flytspackel och klinker men nu när jag sågat bort det gamla golvspånet visade det sig att reglarna är 50x210mm. Spännvidden är bara 180-190 så jag ser inga problem med tyngden.
Tänker slå på lite kortlingar för att kunna skruva det nya golvspånet på samtliga lång och kortsidor.
Tänker slå på lite kortlingar för att kunna skruva det nya golvspånet på samtliga lång och kortsidor.
Den där du länka till hade väl mattpaket, fungerar det om jag ska köra klinkers?Paul-Staffanstorp skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det enda i det paketet du inte behöver är ju plastsilen men jag tror den följer med alla...D Derbyboy skrev:
Klämringen och skruvarna fast inte o-ringen ska du ju ha och det ingår i det de kallar mattpaket.
Kanske kan man köpa brunnen utan det samt klämringen lös men tror inte det blir billigare.
Tack Paul.
Avloppet till väggen för handfatet: kan jag använda en sån här för att smita ut ur väggen?
https://www.rinkabyror.se/artikel/vattenlasanslutning-50-vinkel/
Avloppet till väggen för handfatet: kan jag använda en sån här för att smita ut ur väggen?
https://www.rinkabyror.se/artikel/vattenlasanslutning-50-vinkel/
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Du är kompetent.
avloppet för handfatet ska gå i väggen. Har läst att man inte ska ha muff på den sidan som går ut i väggen utan rakt rak. Behöver alltså en vinkel som går ut från väggen.
har nu beställt Jafo från Rinkeby. Ska bli spännande och se om jag får ihop det.
Mätte ut placeringen för golvbrunn i duschen igår. Tyvärr kommer jag inte kunna köra 400/400. Golvreglarna är ivägen. Kommer bli typ 280/280 alt 280/380.
Är det symmetriskt okey att köra olika mått från olika väggar eller ska man försöka hålla sig till samma mått.
avloppet för handfatet ska gå i väggen. Har läst att man inte ska ha muff på den sidan som går ut i väggen utan rakt rak. Behöver alltså en vinkel som går ut från väggen.
har nu beställt Jafo från Rinkeby. Ska bli spännande och se om jag får ihop det.
Mätte ut placeringen för golvbrunn i duschen igår. Tyvärr kommer jag inte kunna köra 400/400. Golvreglarna är ivägen. Kommer bli typ 280/280 alt 280/380.
Är det symmetriskt okey att köra olika mått från olika väggar eller ska man försöka hålla sig till samma mått.
