D
Havde passar, men köp istället purusplatta 2014
Istället för den gamla Multi.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Instämmer.
Multiplattan är onödigt bökig, använde själv den, gick ju bra men var onödigt krånglig.
 
Paul-Staffanstorp
Redigerat:
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Föredrar Jafo 8 dagar i veckan då de har skruvbar klämring vilket i min värld är mycket bättre.

[länk]
[länk]

Skulle aldrig satt en Purus med vanlig klämring till mina kunder.
Ja, det rådet tror jag du gett så länge jag hängt på ByggaHus, så det har jag följt i mina två badrum och min tvättstuga. Jag kan alltså inte jämföra, men jag är nöjd med Jafo-brunnarna. Glöm inte skärmall bara, många verkar snåla in på en så viktig och billig grej!
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
D
Behöver man en skär-manchett om man kör klinker?
 
Paul-Staffanstorp
D Derbyboy skrev:
Behöver man en skär-manchett om man kör klinker?
Vet inte om du menar skärmall eller brunnsmanschett men båda behövs.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Kanon!

jag menade nog skärmall
 
Paul-Staffanstorp
D Derbyboy skrev:
Kanon!

jag menade nog skärmall

Man har ju brunnsmaschett mot flytspacklet och sedan folie över detta men innan dessa två komponenter läggs så sätter man ner skärmallen i brunnen så man kan göra rätt snitt genom materialet för att kunna montera klämringen korrekt.
 
D
Jag måste återkomma just kring detta. Ska första göra uttag i spånskivan för golvbrunnen.

Tänker att jag kör 22 cm från väggen. Alla dessa mått i badrum....lär ju missa något
 
Paul-Staffanstorp
D Derbyboy skrev:
Jag måste återkomma just kring detta. Ska första göra uttag i spånskivan för golvbrunnen.

Tänker att jag kör 22 cm från väggen. Alla dessa mått i badrum....lär ju missa något
Tänk bara på att du får minst 200mm från brunnsflänsens utkant till färdig väggyta som ska fuktskyddas.

Ska du ha dusch så är det ju vettigast att lägga brunnen 400x400 eller 450x450 om den ska vara i en hörna, så den hamnar mitt i duschzonen...

Ska du ha badkar ska du ju också placera den längre ut så den blir åtkomlig att rensa sen.

22cm känns onödigt nära vägg i min värld oavsett.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Grymt! Stort tack! Jo jag ska ha dusch med duschdraperi. Ska kika hur 400/400 fungerar med golvreglarna.

Tänkte jag skulle försöka ta någon kväll och rita upp hela badrummet med anslutningar och placeringar.

Har precis sågat upp de gamla spånskivegolvet och tagit bort isoleringen. Blev ganska nöjd över att reglarna var 50x210mm istället för 45x170 som jag fått för mig.
Renoveringsprojekt: Upprivet golv i badrum med synliga tjocka träreglar och rörledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Paul-Staffanstorp
Ska du ha en duschhörna som blir 800x800 så är det så mycket enklare att spackla lokala fallet bra om brunnen är centrerad i duschzonen.
 
D
Kan tänka mig det, vet inte varför jag snålade så mycket och planerade så tight. Känns fint att du fick in mig på en bättre bana än mina 22cm :oops:

Ser redan nu att det inte blir något problem med 400/400 vad gäller reglarna.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
D
Tycker du jag behöver köra fukttrög spånskiva?

Har krypgrund under där det ibland går upp mot 70-75 i RF.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.