Hej!
Efter att ha läst på kring regler, fallgropar och byggmissar är jag lite smånervös inför badrumsbygget.
men nu kör vi.....
Passar den här golvbrunnen:
https://www.bauhaus.se/golvbrunn-purus-brage-150x75mm
Med den här plattan:
https://www.bauhaus.se/purus-plattan-300-multi
Det är träbjälklag, varm krypgrund med arbetshöjd, jag ska flytspackla med golvvärme.
Är det ett bra val, brunnen och plattan?
Efter att ha läst på kring regler, fallgropar och byggmissar är jag lite smånervös inför badrumsbygget.
men nu kör vi.....
Passar den här golvbrunnen:
https://www.bauhaus.se/golvbrunn-purus-brage-150x75mm
Med den här plattan:
https://www.bauhaus.se/purus-plattan-300-multi
Det är träbjälklag, varm krypgrund med arbetshöjd, jag ska flytspackla med golvvärme.
Är det ett bra val, brunnen och plattan?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Föredrar Jafo 8 dagar i veckan då de har skruvbar klämring vilket i min värld är mycket bättre.
https://www.rinkabyror.se/artikel/jafo-golvbrunn-ned-extra-hog/
https://www.rinkabyror.se/artikel/jafo-monteringsplatta-2/
Skulle aldrig satt en Purus med vanlig klämring till mina kunder.
EDIT: Lägger till en länk för skärmallen också...
https://www.rinkabyror.se/varumarke/jafo/artikel/jafo-skarmall-for-golvbrunn/
https://www.rinkabyror.se/artikel/jafo-golvbrunn-ned-extra-hog/
https://www.rinkabyror.se/artikel/jafo-monteringsplatta-2/
Skulle aldrig satt en Purus med vanlig klämring till mina kunder.
EDIT: Lägger till en länk för skärmallen också...
https://www.rinkabyror.se/varumarke/jafo/artikel/jafo-skarmall-for-golvbrunn/
Redigerat:
Ja, det rådet tror jag du gett så länge jag hängt på ByggaHus, så det har jag följt i mina två badrum och min tvättstuga. Jag kan alltså inte jämföra, men jag är nöjd med Jafo-brunnarna. Glöm inte skärmall bara, många verkar snåla in på en så viktig och billig grej!Paul-Staffanstorp skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Tänk bara på att du får minst 200mm från brunnsflänsens utkant till färdig väggyta som ska fuktskyddas.D Derbyboy skrev:
Ska du ha dusch så är det ju vettigast att lägga brunnen 400x400 eller 450x450 om den ska vara i en hörna, så den hamnar mitt i duschzonen...
Ska du ha badkar ska du ju också placera den längre ut så den blir åtkomlig att rensa sen.
22cm känns onödigt nära vägg i min värld oavsett.
Grymt! Stort tack! Jo jag ska ha dusch med duschdraperi. Ska kika hur 400/400 fungerar med golvreglarna.
Tänkte jag skulle försöka ta någon kväll och rita upp hela badrummet med anslutningar och placeringar.
Har precis sågat upp de gamla spånskivegolvet och tagit bort isoleringen. Blev ganska nöjd över att reglarna var 50x210mm istället för 45x170 som jag fått för mig.
Tänkte jag skulle försöka ta någon kväll och rita upp hela badrummet med anslutningar och placeringar.
Har precis sågat upp de gamla spånskivegolvet och tagit bort isoleringen. Blev ganska nöjd över att reglarna var 50x210mm istället för 45x170 som jag fått för mig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan tänka mig det, vet inte varför jag snålade så mycket och planerade så tight. Känns fint att du fick in mig på en bättre bana än mina 22cm 
Ser redan nu att det inte blir något problem med 400/400 vad gäller reglarna.
Ser redan nu att det inte blir något problem med 400/400 vad gäller reglarna.