Hej
Frågor från en på avlopp okunnig
Jag har en brunn i källartrappan som jag noterade av en slump att den rann ner väldigt sakta i när jag slog ut en spann vatten där.
Nu när man var ledig kikade jag mer på det och när jag lyfte på locket såg det ut som på bilden
Häller jag vatten rinner det inte ut i botten (mitten) utan först när nivån når det lilla hålet i på sidan. Där verkar det rinna ner okej.
Sätter jag ner en mejsel i hålet mitten känner jag massa sand och skit.
Det går skruva på den i mitten som verkar vara för nån öppning stängning av brunnen.
Hur funkar denna och hur rensar jag den? Antar att vattnet rappt ska försvinna ner i mitten?
Det sitter tre spår skruvar i botten. Vad är de till? Kan jag lossa dessa och få den något så jag kommer åt mer??
Frågor från en på avlopp okunnig
Jag har en brunn i källartrappan som jag noterade av en slump att den rann ner väldigt sakta i när jag slog ut en spann vatten där.
Nu när man var ledig kikade jag mer på det och när jag lyfte på locket såg det ut som på bilden
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Häller jag vatten rinner det inte ut i botten (mitten) utan först när nivån når det lilla hålet i på sidan. Där verkar det rinna ner okej.
Sätter jag ner en mejsel i hålet mitten känner jag massa sand och skit.
Det går skruva på den i mitten som verkar vara för nån öppning stängning av brunnen.
Hur funkar denna och hur rensar jag den? Antar att vattnet rappt ska försvinna ner i mitten?
Det sitter tre spår skruvar i botten. Vad är de till? Kan jag lossa dessa och få den något så jag kommer åt mer??
Klicka här för att svara