Hej

Frågor från en på avlopp okunnig

Jag har en brunn i källartrappan som jag noterade av en slump att den rann ner väldigt sakta i när jag slog ut en spann vatten där.

Nu när man var ledig kikade jag mer på det och när jag lyfte på locket såg det ut som på bilden


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Häller jag vatten rinner det inte ut i botten (mitten) utan först när nivån når det lilla hålet i på sidan. Där verkar det rinna ner okej.

Sätter jag ner en mejsel i hålet mitten känner jag massa sand och skit.

Det går skruva på den i mitten som verkar vara för nån öppning stängning av brunnen.

Hur funkar denna och hur rensar jag den? Antar att vattnet rappt ska försvinna ner i mitten?

Det sitter tre spår skruvar i botten. Vad är de till? Kan jag lossa dessa och få den något så jag kommer åt mer??
 
Åsa Lund
Skruva loss de tre skruvarna och rensa sen bort så mycket som möjligt
 
De gick ej rubba - så fick borra bort dem. Med det fixat kunde jag rensa ur hela brunnen på gegga. Nu rinner det fint
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.