Hej!
Här spöregnar det och jag inreder ett förvaringsrum i källaren från 40-talet.
Finns golvbrunnar i flera av rummen och nu lyfte jag på ett (varit täckt av stålplåt plus sand i många många år). Alltså inte använd.
Betyder det här att brunnen är "aktiv" i brist på ett bättre ord? Vill ju helst plugga den.
Varning för bilderna hehe.
Finns golvbrunnar i flera av rummen och nu lyfte jag på ett (varit täckt av stålplåt plus sand i många många år). Alltså inte använd.
Betyder det här att brunnen är "aktiv" i brist på ett bättre ord? Vill ju helst plugga den.
Här kommer en bild från ett annat rum. Här var det torrt och sandig konsistens.E Emelie5 skrev:Hej!
Vill du vara helt säker på att inget regnvatten trycker upp "bakifrån" så bilar du fram brunnarna och kapar anslutande rör.
Proppa med JET-koppling eller övergångskoppling typ Fernco, i kombination med gjutjärnspropp.
= Klart!
Man kan även montera en backventil på inkommande avlopp för att skydda hela huset från bakvatten.
Proppa med JET-koppling eller övergångskoppling typ Fernco, i kombination med gjutjärnspropp.
= Klart!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Man kan även montera en backventil på inkommande avlopp för att skydda hela huset från bakvatten.
Logga in
Skapa konto
Stort tack! Ska undersöka. Låter som ett större projekt men som ska göras så småningom. Baserat på bilderna: kan jag fortsätta med att täcka brunnarna tills dess? Med gott samvete? Verkar inte ha svämmat över tidigare.Krilleman skrev:
Vill du vara helt säker på att inget regnvatten trycker upp "bakifrån" så bilar du fram brunnarna och kapar anslutande rör.
= Klart!
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Mvh
Klicka här för att svara