Vi håller på att bygga en tvättstuga (3,6 x 3,5 m) och ett teknikrum ( 1,8 x 3,6 m) i en lada. Det är reglat cc30 och det sitter en formplywood som blindbotten. Facken plastar vi in och fyller med Finja
EPS-betong upp till ovankant av reglarna. Efter gjutningen av EPS kommer vi lägga ut rotnät (5 mm), fästa golvvärmeslang 12 eller 16 mm och därefter flytspackla med
Finja 360 Fiber. Tittar man i deras
golvkonstruktioner ska avjämningen vara > 20 mm även över golvvärmerören. Minsta spackelhöjd blir då 5 + 12/16 + 20 = 37 eller 52 mm vilket känns väldigt högt så jag funderar på att fräsa ur EPS:en och lägga ned golvvärmerören för att få ned spackelhöjden även om jag vet att det kommer damma massor. Här är några funderingar inför gjutningen:
- Ska golvbrunnarna (Purus Brage 75) vara i höjd med bjälkarna?
- Om brunnarna sätts i höjd med reglarna, behöver jag då ha ett annat spackel runt brunnarna eller kan jag använda Finja 360 till alltihop även om det blir ett tunnare lager runt själva brunnarna?
- Är det ett krav att skruva fast en monteringsplatta eller en golvbrunnsfixtur att fixera brunnen i eller räcker det med att gjuta fast brunnen med EPS-betong och flytspackel?
- Under trossbotten är det en krypgrund som är ca 30-50 cm hög. Avloppsrören ligger uppallade med stenar vid de ställen rören går ner från respektive brunn. Räcker detta i kombination med montageband enligt bilden?