Hej! Håller på att planera vårt badrum, som bla kommer att innehålla ett Westerbergs Ocean 1800 badkar (se bild) samt golvblandare. Vi bor på Gotland, där utbudet tyvärr är något begränsat.
Är det någon här som har erfarenhet av ovanstående badkar och är det någon som har tips på prisvärda golvblandare? Har hittat en golvblandare från Hafa (Brigg) på nätet för 6000kr, men jag har hört att Hafa inte riktigt håller måttet. Vet dock inte om det verkligen stämmer. Någon här som har erfarenheter av Hafa-produkter och/eller har förslag på andra prisvärda golvblandare?
Är det någon här som har erfarenhet av ovanstående badkar och är det någon som har tips på prisvärda golvblandare? Har hittat en golvblandare från Hafa (Brigg) på nätet för 6000kr, men jag har hört att Hafa inte riktigt håller måttet. Vet dock inte om det verkligen stämmer. Någon här som har erfarenheter av Hafa-produkter och/eller har förslag på andra prisvärda golvblandare?
Jag hade tänkt låta en auktoriserad VVS-montör installera den. Jag antar att det behövs en klack eller liknande, men det blir ju montörens huvudvärk. Med tanke på att det finns golvblandare på marknaden, borde det väl finnas något godkänt sätt att montera dem?!

Antar att badrummet nu är färdigt och tänkte fråga hur lösningen blev med golvblandaren?! Står inför samma problem själv nämnligen och har även ja tänkt beställa just Hafa Brigg! Hur fäste du den i golvet, och hur anslöt du rören? kan tänka mig att den måste ju stå väldigt stadigt eftersom man kan "råka" dra tag i den etc!? Tacksam för svar!
Mvh Patrick
Mvh Patrick
Klicka här för att svara