844 läst ·
2 svar
844 läst
2 svar
Golvärme slingtermostater trots termostat på pannan ?
Hej.
Har ett 2 slingors system kopplat till en Värmebaronen kompakt MP4 i mitt garage.
Tänkte göra klart detta och driftsätta. Har inte satt dit termostaterna på slingorna/fördelaren än.
MP4 an har ju termostat inbuggd så jag undrar om även termostaterna på sfördelarn behövs ? eller om det får s.a.s flöda fritt och MP4an sköter det ?
Har ett 2 slingors system kopplat till en Värmebaronen kompakt MP4 i mitt garage.
Tänkte göra klart detta och driftsätta. Har inte satt dit termostaterna på slingorna/fördelaren än.
MP4 an har ju termostat inbuggd så jag undrar om även termostaterna på sfördelarn behövs ? eller om det får s.a.s flöda fritt och MP4an sköter det ?
Går bra att låta EL-pannan sköta tempen , den kan inte ge mer än vad termostaten står på
och då blir det den värmen som går ut
Lite jobbigt bara att ställa pm termostaten varje gång som utetempen ändrar sig , i bland lite för snålt med värme och visse värsa
Men fungerar tills du fixat det med termodonen på fördelarna
Lite jobbigt bara att ställa pm termostaten varje gång som utetempen ändrar sig , i bland lite för snålt med värme och visse värsa
Tack för snabbt o bra svar. Underlättar ju att slippa dom termostaterna. Har en luft-luft som funkar utmärkt, golvvärmen behövs egentligen inte, men vill ha det klart och fungerande s.a.s.L Liteavvarje skrev:Går bra att låta EL-pannan sköta tempen , den kan inte ge mer än vad termostaten står på
Klicka här för att svara