Hej är det någon som har system likt Uponor siccus 12, där man lägger golvärmeskiva ovanpå spånskivorna (bygger 15mm) och sedan golvet.
Hur mycket belastning tål dom skivorna och är det någon som har liknande system hemma och hur fungerar det?
Har krypgrund för info.
Mvh
 
J
Har aldrig jobbat med det tunna systemet men med 20mm slang och 30mm EPS skiva, man sätter en 30x45mm läkt runt väggarna i rummet så att inte trycket komprimerar EPSen..
I ditt fall då en 15mm läkt..
Men det tunna bör hålla lika bra som dom tjockare så det är inga problem..
 
Okej, hur omfattande är ett ingrepp att installera vattenburen golvvärme i ett 130kvm hus med barn som bor i. Måste allt ut samtidigt eller kan man göra ett rum i taget. Antar att allt ska göras i ett
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.