Här finns det olika skolor. Faktum är att det är egentligen ingen som vet vad som kommer hända med den inbyggda golvvärmen om 20, 30 eller ännu längre fram i tiden.
Några skräckhistorier har mig veterligen inte framkommit ännu, däremot händer det att rören, pga dåligt hantverk och/eller materialfel, börjar läcka. Men då kommer felet tidigt - inte efter tex 20 år.
Alla leverantörer, även hustillverkare, jobbar febrilt med att hitta säljargument, peka på lösningar som skiljer sig ifrån mängden. Och sedan slår de på trumman för det.
Är det så att du vill ha rören ovanpå grunden, så kan du få det hos övriga hustillverkare också.