På min övervåning har jag en skorsten mitt upp genom ena rummet. Skorstenen har en plåtskiva runt sig fastskruvad i golvspånet.
Jag lägger nu parkett och om jag lägger det runt plåten så blir golvet runt plåten 1cm högre upp.
Jag skulle kunna skruva loss och lyfta plåten 1cm och peta in spillbitar från parketten och skruva dit igen. Men är osäker på om det är smart eller om det finns bättre sätt
Jag lägger nu parkett och om jag lägger det runt plåten så blir golvet runt plåten 1cm högre upp.
Jag skulle kunna skruva loss och lyfta plåten 1cm och peta in spillbitar från parketten och skruva dit igen. Men är osäker på om det är smart eller om det finns bättre sätt
Skruva loss plåten och lyft/skjut upp den någon dm, sedan lägger du parketten runt skorstenen, lämna ett mellanrum på 5 cm mellan (golvspånskivor)/parketten & skorstenen.
Skjut ner sedan plåten på parketten och skruva fast den.
Gummilisten mellan plåten och skorstenen är enkel att ta bort och sätta dit.
Skjut ner sedan plåten på parketten och skruva fast den.
Gummilisten mellan plåten och skorstenen är enkel att ta bort och sätta dit.
Skruva loss plåten och lyft/skjut upp den någon dm, sedan lägger du parketten runt skorstenen, lämna ett mellanrum på 5 cm mellan (golvspånskivor)/parketten & skorstenen.
Demmpa skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara
