3 272 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Golv med gjutplåtar / laxstjärtplåt
Jag håller som bäst på att planera renovering av badrum. Det blir en stor renovering då allt ska bytas. Jag har läst lite på detta forum om Lewis gjutplåtar och planerar just nu för att använda dessa. http://www.lip.dk/produktoversigt/lewislaxstjaerlplaat/lewislaxstjaertplaat.aspx?lang=sv
På plåtarna fäster jag golvvärme för att sedan fortsätta med betong.
Jag är inte intersserad av långa torktider så jag har hittat Finja Bemix P3. http://www.finja.se/visaprodukter.1100150.bemix-p3
Efter detta flytspackel och sedan matta.
Vad tror ni om detta? Jag har sett liknande lösningar här men inte exakt som den jag beskriver. Framförallt vill jag korta torktiden.
På plåtarna fäster jag golvvärme för att sedan fortsätta med betong.
Jag är inte intersserad av långa torktider så jag har hittat Finja Bemix P3. http://www.finja.se/visaprodukter.1100150.bemix-p3
Efter detta flytspackel och sedan matta.
Vad tror ni om detta? Jag har sett liknande lösningar här men inte exakt som den jag beskriver. Framförallt vill jag korta torktiden.
Tycker det verkar vara en utmärkt lösning då man slipper bygghöjden av en 22mm golvspån. Sen undrar jag om det verkligen är nödvändigt med flytspackel, Bemix verkar ju vara väldigt lik flytspackel i konsistens.
Du vill inte ha klinker antar jag?
Du vill inte ha klinker antar jag?
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Här var ju en jättelång tråd om detta för några år sedan, kanske är den du läst?
Jag har för mig att det var lite problem där. Golvet slog sig och böjdes upp i kanterna om jag minns rätt. Det gick att fixa har jag för mig. Fast det var väl vanlig betong i det projektet.
Jag har för mig att det var lite problem där. Golvet slog sig och böjdes upp i kanterna om jag minns rätt. Det gick att fixa har jag för mig. Fast det var väl vanlig betong i det projektet.
Klicka här för att svara
