Hej,

Köpte ett föråd som jag har isolerat och ska ha som toalett. Tyvärr använde jag inte riktiga golvskivor när jag isolerade golvet och med 60 cm mellan reglarna så sviktar det. Klantigt och nybörjare!

Tänkte lägga nya golvskivor ovanpå eller kan man köpa grövre spånskiva bara och lägga på tvärs?

Idér och förslag mottages .)

B
ta bort nuvarande och börja om??
svikten försvinner nog inte annars

Fast svikten beror på att det är för tunna spånskivor som ligger och dessutom sitter väggarna ovan golv så då får jag såga bort det och det lär bli ett jäkla jobb :)
Tror du verkligen inte att svikten försvinner? Det är bara mellan reglarna och det beror på att skivan sviktar!!

B
hur tunna är skivorna? nog kan du testa me tjockare skiver. limma och skruva. det kan gå

Tyvärr tror jag att jag la dit 11mm eller vad det är för standardmått på dessa. Golvskivor är ju nästan dubbla om jag minns rätt.
Får dock en höjning av golvet, men hellre det än att strula med att kapa i kant vid väggen.
Om man skall kapa skall man väl ha ett multiverktyg för att komma ända in vid väggen?

B
inte måste du göra så. ska ändå ha rörelse mån.

Du menar att kapa nära väggen? Visst skall det kunna röra sig.

Vad tror du om att lägga tjocka spånskivor på de befintliga eller det kanske inte blir så mycket dyrare med riktiga golvskivor av spån?

B
har inte koll på priset just nu

Jag skall kolla upp priserna på detta så får vi se.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.