För ett år sedan köpte vi ett fritidshus med ett uterum. Det är 8-9 år gammalt, 27 m2, oisolerat, byggt på ett trädäck. Ligger i Skåne. På sommaren blir det lätt uppåt 40˚. Idag ligger det ett laminatgolv vilket gör att det känns som en förlängning av huset. Men de som lade golvet fattade inte att golv rör sig så det måste bytas. När man läser om vilket golv som passar verkar det inte finnas några klockrena kandidater. Misstänker att det har att gör med ”oisolerat” och ”40˚”. Därför är vi också medvetna om att vi kanske måste byta golv oftare än normalt. Vad har ni för tips och erfarenhet kring detta?