Jag behöver lägga nytt golv i vår lilla hall och letar förgäves efter ett vinyl- eller linoleumgolv i form av självhäftande plattor. För några år sedan fanns båda varianterna men nu hittar jag ingenting. Vinylgolvet "Lägg lätt" har fösvunnit och Marmoleum har bara kvar sina klick-plattor.

Är det någon som har något tips på var jag hittar självhäftande plattor?

Varför ska det tvunget vara självhäftande? Linoleumplattor finns ju även som inte är av klickvarianten, fast inte som självhäftande vad jag vet.

Det behöver inte nödvändigtvis vara självhäftande, men jag vill ha golv som man limmar fast. Klickgolven är onödigt höga (ja, jag behöver millimetrarna). Jag har också en lucka mitt i golvet som måste vara åtkomlig och det känns lättare att skära till och limma fast plattor än att få till en lösning med klickgolv där.

Har du tips på var jag hittar linoleumplattor som inte är klick tar jag tacksamt emot det. Hittar inte själv.

Det finns självhäftande golvplattor på Bauhaus i Norrköping, 129 kr /kvm har jag för mig att de kostade. /Mattias

Där de säljer golv lär det finnas. Dom som inte har det hemma kan garanterat beställa hem det.

Jag har frågat på en av de större golvbutikerna i stan och de kände inte till något.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.