Hej

Har rivit väggen mellan badrumet och en gammal klädkammare för att göra stort badrum :)
I badrummet är det ju gjutet betongolv och i klädkammaren är det reglat golv med råspånt

Svärfar som är snickare tyckte jag skulle gjuta betong golv i den gamla klädkammaren
men hade själv tänkt den lätta vägen med 22mm golvspån.
över allt blir det ju flytspackel med golvvärme, sen klinkers

Några åsikter om va jag ska göra :confused:
 
Det låter ju lätare med golvspån. Om du skall göra det själv är du säkert noggran och då borde 22mm golvspån med tillbehör :-) vara utmärkt.
 
då kör jag nog på golvspån, själva huset är på gjutenplatta av betong.
Ingen annan som har några invändningar mot det ?
 
Är inget proffs....men inget kul om det blir en sättning mellan golvspån konstruktionen och din betongplatta.
Kanske kan göra en lecagjutning eller med eps-cement ??
 
jo lite det jag funderar över.
Blir ju 1,70m # 2,50m som blir spånskiva, golv reglar ligger ca 30cm i frånvarandra.
Golvreglarna är fästa i väggar och bara vilar på betongen med små trä i mellan de och betongen.

någon mer som tror det kan bli sättnigar ? trät är ju inte stumt som betong är
 
Redigerat:
Jag tror inte ska det ska vara några problem med sättningar i den konstruktionen.
 
det låter jätte bra det jon_h , i den delen blir bara ett handfat och lite bänkar.

Dusch och bad blir ju kvar på den gamla platsen.

då kör jag ju på det :-) tack tack
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.