R RoBo skrev:
Självklart inte bra. Men det var ju även diskussion angående torkning av golv. Ville bara klargöra att våttorkning inte är bra. Har tyvärr sett alltför många sönderstädade golv. Ni får börja med att kolla om golvet är plant inom dom normer som gäller för det golvet.
Antar att jag får ringa till dom imorgon och höra. Lär ju vara lättaste att börja med :) För jag var över till grannen idag och såg att dom också har börja få liknande problem.

BirgitS
Om du kan samla ihop flera grannar med samma problem så har det förstås större tyngd för den som ni köpt bostäderna av. Ni kan då också bli flera som betalar en besiktningsman för att komma och titta på golven.

Nu vet jag inte hur omfattande bygget är, men du säger att du varit i kontakt med byggherren. Är de även beställare i detta fall? Annars finns ju en annan väg att gå.

Är entreprenören ur bilden redan eller gjordes allt färdigt för inflytt samtidigt?

C C.Lundin skrev:
Nu vet jag inte hur omfattande bygget är, men du säger att du varit i kontakt med byggherren. Är de även beställare i detta fall? Annars finns ju en annan väg att gå.

Är entreprenören ur bilden redan eller gjordes allt färdigt för inflytt samtidigt?
Det är en entreprenör vad jag vet. Bygget innefattar 16 st bostadsrätter. Alla vilka gjordes klara för inflytt samtidigt.

Ett Kährs-golv, eller annat ekvivalent parkettgolv, ska som dina bekanta säger inte bete sig såhär, självklart. Ett sådant golv blir inte såhär av normal våttorkning. Det kan inte ha lagts med för lite marginal mot väggarna (under golvsocklarna)? Där ska vara en marginal längs hela väggarna på kanske 8-10 mm beroende på golvyta.

Misstänker att undergolvet inte är plant. Då det verkar bara vara korta längder som glipar. Brukar öppna sig där golvet bular uppåt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.