Håller på att regla på min platta för just badrummet...

Då det är en rejält ojämt så fick jag rådet att använda långa kilar för att få det hela rakt... Jag har köpt en del i plast + att jag har gjort några själv i trä..

Frågan då.. Visst måste man limma fast dom? eller är det bara o sätta dom där o sedan smacka på Golvspån skivan.. känns lite... :-/

Inte så lätt att få det rakt & stabilt kan jag ju säga.. regla var inte min favvorit grej...

Nästa fråga..

Golvspånskivan.. Jag har för mig att man bara ska limma den inte skruva/spika.. Hur ska det vara.. vill ju inte göra om jobbet om man säger som så..

Går det inte att hyvla ner reglarna?
eller bygga på med nya raka reglar. Jag tycker att det låter väldigt omständigt med kilar och tror ej att man kan få det helt perfekt heller.
Vad skall du ha för golv förresten blir det golvvärme så flytspacklar du väl golvet efteråt och då gör det ju inte så mycket om det är ojämt underlag. Sen så skall spån både limmas och skruvas. Inte spikas.

jodå.. jag har hyvlat dom också.. kanske är jag för petig.. :-X

Och golvvärme är det tänkt att vara.. Så det duger nog som det är..

Kilarna har jag dels för att få alla reglar i rätt höjd i ena änden, sammt till att fylla ut små hål med annars hänger regeln i luften (45*95 regel)..

Limmas & skruvas.. låter bra det..

det finns reglar med stpra plastskruvar rakt igenom. Då skrivar man bara ned skruven tils regeln är i våg

Per-Erik skrev:
Jag har köpt en del i plast + att jag har gjort några själv i trä..
Vad du än gör, så lägg inget organiskt material t.ex. träkilar direkt mot plattan. ;)

nja..

Under plattan finns min uppvärmda källare.. så jag tror det nog ska gå bra..

Carman Reglar med plast skruvar i.. Det låter som fusk.. ;) Sånt gillar jag :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.